9 Kasım 2008 Pazar

EHLIYET SINAVI

Ehliyetini kursa gidip alanlar bilirler. Lüzumsuz bir motor dersi vardir.
Sinifta toplanirsin, önünde bir arabanin motoru, takim taklavati. Hoca "Bu ne? O ne?" diye sorar, sen
de hatirladigin kadariyla, karbüratör, akü falan diye ezberlediklerini söylersin.
Üç bes soru sorulur, kem küm edilir. Genellikle hoca, kadin ögrencilerin bu kurstan sonra araba
tamircisi olmayacagini da varsayarak bir geçer not verir, is biter. Yani trafik kurallarini ögrendiysen,
arabayi da iyi kullaniyorsan, ehliyeti alirsin.
Bu motor kurslarindan herkesin aklinda sadece bir tek sey kalir: Vantilatör kayisi koparsa, naylon
çorabini çikar onu kullan!
ilk bakista, çok zekice bir çözüm, adeta bir mucize gibi görünebilir, ama pratigini merak ediyorum.
Diyelim ki TEM'de araba kullaniyorsun. Vantilatör kayisin koptu.
Simdi, bir kere vantilatör kayisinin koptugunu nasil anlayacaksin?
Vantilatör nedir, ne ise yarar ki?
Arabadan indin, kaputu açtin, bakiyorsun. Bu kaputu açip bakma, araba bozulmasinin akabinde bir
nevi reflekstir. Yani arabanin kalem pille çalistigini düsünecek tipler bile kaputu açip bir bakar? Acaba ne
görmeyi bekliyorlar? Sanki açinca on, off dügmesi olacak, "Ahh, araba off dügmesindeymis, on'a bastim,
düzeldi" diye tamir edecekler!
Neyse. Vantilatörü buldun, baktin kayis kopmus. Hemen ehliyet kursunu hatirladin, çözüm naylon
çorap.
Bu durumda, mesela benim gibi haftanin alti günü kot giyen nüfusun çogunlugu ne yapacak? Ben
nereden bulayim naylon çorap?
Bu tamir sekli herhalde 50'lerde falan çok yaygindi, bütün kadinlar sürekli etek giyerken.
Baska ne demode önerileriniz olabilir? Buzlanmada aküye korsenizi sarin, kaza halinde kabarik
jüponunuzu airbag olarak kullanin!
2004'teyiz kardesim, naylon çorap öyle kirk yilda bir.
Hadi diyelim ki, naylon çorap da giyiyorsun...
TEM'de arabasi bozulmus, yol kenarinda naylon çorabini çikaran bir kadin biraz risk almis olmaz mi
sizce?!
Bence ehliyet kursundaki tüm tamir derslerini unutun ve araba bozulduysa servisi çagirin.

Hiç yorum yok: